383. Sunday Express 28 kwietnia 2019: Benedict przekazuje pieniądze by wesprzeć akcję charytatywną

Krótka notka w niedzielnym numerze Sunday Express informuje:

"Dowidzieliśmy się, że Benedict Cumberbatch przekazał wielomilionowe honorarium, by móc być narratorem w filmie o stwardnieniu zanikowym bocznym (motor neurone disease).
Gwiazda wkroczyła nie patrząc na koszty i - w wielkim skrócie - żeby czytać w filmie opowiadającym o śmierci prawnuka twórcy Hobbita - JRR Tolkiena na tą rujnującą chorobę.
Cumberbatch, który grał w filmowej wersji tej klasycznej powieści fantasy, przeznacza 7,5 miliona funtów na film."


"Po tym jak usłyszał informację od Royda Tolkiena, brata Mike'a, który zmarł w wieku 39 lat na stwardnienie, Benedict niepostrzeżenie przekazał honorarium."
Następnie Royd Tolkien opowiada:
"Benedict wykonał najbardziej szlachetny, osobisty i rozdzierający serce gest w hołdzie dla mojego brata. Na łożu śmierci Mike wyjawił mi, że zostawia dla mnie list z 50 wyzwaniami, które rozsiane na całym świecie muszę wykonać. Zrobiliśmy film opowiadający o tej podróży, a szczegółowa narracja była jego kluczową częścią. Niestety pieniądze nam się skończyły, a ja sam byłem wykończony. Potrzeba nam było dużego nazwiska, a ja poczułam ducha Mike'a i zaryzykowałem.
Benedict jest moim ulubionym aktorem, wiec po prostu wysłałem do niego e-maila. żeby zapytać o przysługę. Olbrzymią i za darmo. Byłem na finiszu, zbliżała się deadline dla filmu, jednak nie spodziewałem się szczególnego odzewu.
Wkrótce nadeszła wiadomość z przeprosinami, w której Benedict wyjaśniał, że zaraz gdy jego samolot wylądował w Anglii natychmiast pokierowano go do studia na nagranie ścieżki dźwiękowej do Grincha. Wyglądało to więc na zadanie nie do wykonania.
I nagle, w jakimś surrealistycznym zwrocie akcji, o 9 wieczorem tego wieczora, usłyszałem dzwonek powiadomienia na komputerze. Prosta wiadomość w mailu mówiła: 'Załatwione!'"

Royd dodaje jeszcze: "To, że Benedict zrobił to nie mówiąc nic nikomu a jest najbardziej niewiarygodnym hołdem dla mojego brata. Jestem przejęty, a najmocniejsze jest to, że ta jego grzeczność została zrobiona w ukryciu.
Ten prezent Benedicta pozwala am teraz zbierać oferty z całego świata i wkrótce zdecydujemy, która platforma będzie mogła pokazać ten niesamowity film. Mając w zanadrzu gwiazdę z najwyższej półki otrzymujemy oferty od streamingowych gigantów."

Mike Tolkien zmarł na stwardnienie zanikowe boczne (MND) w 2015 roku, trzy lata po tym, jak został zdiagnozowany.
A Benedict jest patronem Motor Neurone Disease Association. I grał Stephena Hawkinga.

Więcej o filmie noszącym tytuł "There's A Hole In My Bucket" na blogu TU.


video via Royd Tolkien na Twitterze:


Komentarze