483. Krótka wypowiedź Benedicta dla sierpniowego numeru Entertainment Weekly


Tłumaczenie niewielkiego wywiadu z Benedictem, który ukaże się w sierpniowym numerze miesięcznika Entertainment Weekly:

Jeśli uważasz,
że znasz jeden typ bohatera, którego może zagrać gwiazda Doctora Strange'a,
zwróć uwagę na film The Courier,
który wprowadza nowy typ cumberbatchiańskiego bohatera.
autor oryginału James Hibberd


Począwszy od detektywa, Sherlocka Holmesa, poprzez matematyka i kryptologa, Alana Turinga, aż po czarodzieja ze świata Marvela, Doktora Strange'a, Benedict Cumberbatch stał się w ciągu ostatniej dekady gwiazdą światowej klasy, grając dość specyficzny typ bohatera: uroczego, szaleńczo genialnego łotra, którego umiejętności niemalże przewyższają jego arogancję. Ale w swojej najnowszej roli, w historycznym dramacie The Courier, 44-latek odmienia całkowicie wizerunek, przedstawiając prawdziwą historią Greville'a Wynne'a, przeciętnego biznesmena, którego przekonano do pomocy CIA i MI6 w infiltracji sowieckiego wywiadu podczas zimnej wojny.
"Zagrałem kilku geniuszy w przeszłości, ale to, co zrobiło na mnie wrażenie w historii Wynne'a, to jak ten cichy zwykły człowiek, stał się bohaterem", mówi aktor. "Nie mogłem uwierzyć, że ten człowiek, który nie miał żadnej wiedzy, żadnego związku ze światem szpiegowskim, został nagle wrzucony w jego środek. Na naszych oczach zwykły człowiek staje się niezwykły."
Przedstawienie przygód Wynne'a wymagało od Cumberbatcha w początkowej fazie przybrania na wadze, kiedy bohater jest bez formy, by następnie dramatycznie schudnąć do scen, które pojawiają się później w filmie. "Mając ogólnie smukłą figurę, mogę pochwalić się że łatwiej mi schudnąć niż przytyć, co nie przysparza mi wielu przyjaciół", żartuje Cumberbatch. 
Przedstawienie przygód Wynne'a wymagało od Cumberbatcha przybrania na wadze, w początkowej fazie, kiedy bohater jest bez formy, by następnie dramatycznie schudnąć do scen, które pojawiają się później w filmie. "Mając ogólnie smukłą figurę, mogę pochwalić się że łatwiej mi schudnąć niż przytyć, co nie przysparza mi wielu przyjaciół", żartuje Cumberbatch.
Kolejnym przedsięwzięciem aktora jest Doctor Strange in the Multiverse of Madness, którego premiera została przesunięta do marca 2022 roku z powodu pandemii opóźniającej produkcję.
Wszystko, co Benedict mówi na ten temat to: " Jestem naprawdę podekscytowany, że z powrotem mogę założyć pelerynę".
A tymczasem ma kilka rad dla tych, którzy szukają bohatera wewnątrz siebie: "Poszukiwanie by wyjść poza własną strefę komfortu - wejść do tej jaskini, wejść do tego lasu, zanurzyć się w nowym świecie - to nie jest tylko osobista podróż. Wracasz z czymś lepszym." 
(x)

Komentarze